Publikációk

IDŐ KELL, HOGY MEGTALÁLJUK AZ IGAZIT

MILYEN A JÓ MINŐSÉGÜGYI SZAKÉRTŐ?
IDŐ KELL, HOGY MEGTALÁLJUK AZ IGAZIT
 
 
 
 
 
 
A cikk megjelent a Piac&Profit oldalán is.
Írta: Deák Zsófia Erzsébet,
Lektorálta: Kohl Zsuzsanna,
FrameWork Hungary Kft.
 
 
 RRJ0643v
 
Megtalálni azt a szobafestőt, aki szempillantásnyi idő alatt fehérre mázolja az összes falat, a kilincsekkel és az ablaküveggel együtt, könnyű feladat. Rátalálni arra, aki erőt és időt nem kímélve törekszik precíz munkára, valamivel nehezebb. Nincs ez másként akkor sem, mikor minőségügyi szakembert keresünk. Ha puszta külső kényszer hajt minket és hajlandóak vagyunk beérni látszólagos, félmegoldással, könnyű a helyzetünk. Valós segítségre várván jobb, ha beletörődünk: időbe fog telni az ideális szakember fellelése. De mi különbözteti meg azt a mázolót, aki után egy hétig takarítunk, attól, amelyik nem hagy maga után pacát? Lássuk a jó minőségügyi szakember hat legfontosabb ismérvét!

Nem fél kétkedni
Aki saját állítása szerint mindenre azonnal, segítség nélkül tudja a választ, az maga is keveset tud a minőségről. Egy jó szakértő ismeri saját határait, valamint lehetőségeit a rajta túlmutató problémák mielőbbi feltérképezésére. Ha egy tanácsadó nem tud olyan esetet felidézni, melyben rajta kívülálló forrásokhoz kellett folyamodnia egy probléma megoldásában, tapasztalatlanság, vagy elnagyolt munkavégzés állhat a háttérben.
Eltökélt
Ha hosszú távú megoldásra vágyik, ne azt keresse, aki számára fontosabb saját népszerűsége, mint a körültekintően végzett munka. A jó minőségügyi szakember számára elsődleges, hogy valós munkát végezzen. Akkor is, ha ennek az az ára, hogy nem tud mások kedvében járva mindenki kedvence lenni.
Pozitív hibaszemlélettel bír
A jó minőségügyi szakember szemében a hiba nem elrejtendő, ártalmas dolog. Sokkal inkább olyan tünet együttes, melynek nyomán felfejthetővé válik a „betegség” eredete. Az időben felszínre hozott és megfelelően elemzett hiba könnyebbé teheti az ideális „gyógymód” megtalálását, a folyamatok hatékony javítását.
Akkor is aktív, amikor nem szeretné...
Akkor dőlhet nyugodtan hátra, ha olyan szakemberre lelt, aki akkor is cége működésének javításán munkálkodik, mikor ön azt nem kérte. Sőt, akkor is, mikor az ön számára szinte terhesnek tűnik az általa felvetett problémákkal való szembenézés. A jó minőségügyi szakember olyan, mint a saját lelkiismerete. Nem mindig örül a felvetéseinek, de legbelül tudja, hogy azok nélkül semmire sem menne.
Kivételes értékítélettel bír
A jó minőségügyi szakember a szabályok szövevényes irányadásának követése mellett saját erkölcsi mércével is bír. Ezt a belső értékítéletet kell használnia azokban az esetekben, mikor a jog nem ad elég támpontot. Az ideális szakember kiválasztásakor elengedhetetlen néhány gyakorlati probléma felvetése, ahhoz, hogy kiderítsük, rendelkezik-e az illető azzal a belső értékítélettel, ami cégünk mércéjének is megfelel.
Világítótorony a cég életében
A jó minőségügyi szakértő munkája nem ér véget mikor hazaér. Szigorú erkölcsi mércéjét, körültekintő problémamegoldó készségét nem akasztja fogasra a kabátjával. Cégünk egésze előtt elengedhetetlen, hogy magánemberként is képviselje azt az értékrendet, ami munkájában jó szakemberré teszi.
     
KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK
A KÖVETKEZŐ TÉMÁK IS ÉRDEKELHETIK
 
     
FOLYAMATÁBRA EGY PETŐFI-VERSHEZ A SZÍNVONALAS CÉGEK 8 ALAPELVE MÓDOSULNAK AZ ISO SZABVÁNYOK
2014.06.07. HVG.hu 2014. Piac&Profit 2014. Piac&Profit, youtube.com