ROSSZ MINŐSÉGŰ TERMÉKEK - MÉG MINDIG TÜZET OLTUNK

MINŐSÉGÜGYI VILÁGNAP
MIT TEHETÜNK, HA ROSSZ MINŐSÉGŰ TERMÉKET VÁSÁROLUNK?
 
Az Európai Minőségügyi Szervezet (EOQ) 1992-ben erre a napra hirdette meg a Minőségügyi Világnapot, amellyel a minőség iránti elkötelezettség fontosságára kívánja felhívni a figyelmet. A minőség értéke általában akkor tudatosul, amikor szembesülünk a hibával. A vevő a fogyasztóvédelemhez vagy bírósághoz fordul, a gyártó és szolgáltató pedig fizeti a bírságot. Az előállítási és szolgáltatási folyamatok megfelelő irányításával mindez megelőzhető. 
A minőség értéke általában akkor tudatosul, amikor szembesülünk a hibával. A vevő a fogyasztóvédelemhez vagy bírósághoz fordul, a gyártó és szolgáltató pedig fizeti a bírságot. Az előállítási és szolgáltatási folyamatok megfelelő irányításával mindez megelőzhető. Sokunk számára ismerős az a helyzet, amikor hibás terméket vásárolunk egy üzletben, vagy amikor egy rossz minőségű szolgáltatás kapcsán a panaszbejelentésre nem kapunk választ, vagy visszautasítják.

A vevők annyit tehetnek, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulnak a problémák megoldásáért és többet nem vásárolnak abban az üzletben. De vajon mit tesz az a cég, ahol a hibás terméket gyártják? Mit tehet a kereskedő, hogy megtartsa a vevőjét? Hogyan járjon el a szolgáltató annak érdekében, hogy a hibákat hamarabb kijavítsa, mint azt az előfizető észrevenné?

A megoldásban nemzetközi irányelvek segítenek a cégeknek. Azonban nem mindegy, hogy a gyártók és szolgáltatók hogyan alkalmazzák ezeket az előírásokat a gyakorlatban, nem mindegy, hogy milyen mértékben szigorítják az ellenőrzéseket a termékkibocsátás során, és nem mindegy az sem, hogy milyen hatékonysággal működtetik minőségirányítási rendszerüket, ahol gondosan meg kell választani azokat a beszállítóikat és szakembereket, akik közvetlenül befolyásolják a termék vagy szolgáltatás minőségét.

A cikk megjelent a ProfitLine és Tőzsdehírek oldalain is.
Írta: Kohl Zsuzsanna, ügyvezető
FrameWork Hungary Kft.
Iroda:
H-1139 Budapest, Fáy u. 5. 
 
Telefon/mobil: +36203113838  
Fax: +36(1)700-2421  
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.  
időpont foglalás  calendar   

Copyright © 2011 - 2020 framework.hu. Minden jog fenntartva.
Weboldal üzemeltetője a FrameWork Hungary Kft.
adószám: 23280832-2-41

Adatvédelmi és Cookie tájékoztató

logo