Publikációk

MIRE KELL FIGYELNI A KARÁCSONYI ÁRUFELTÖLTÉSNÉL?

Karácsony előtt az üzletek feltöltésének célja az, hogy olyan termékek kerüljenek a polcokra, amelyek megbízhatóak, és amelyeket nem kell majd visszavenni a vevőtől, mert hibás volt. Ahhoz, hogy elkerülhesse a hibás termékek forgalomba kerülését, meg kell előzni a problémák kialakulását, melyre jól bevált lehetőségek vannak. A hibás termékek idő előtti kiszűrése egyrészt a költségek megtakarítása miatt fontos, másrészt pedig azért, mert a vevő a hibát nemcsak a gyártóhoz, hanem ahhoz az üzlethez is köti, ahol megvásárolta. Az igazi érték a vevő. Azonban az elégedetlen vevő kárt fog okozni, ha negatív reklámot kelt. A minőségügyi előírások ilyen módon is segítenek abban, hogy mindenkinek ünnep maradjon a Karácsony. A megrendelt termékek beérkezésekor a tételes, az értékbeli és minőségi (szemrevételezés) ellenőrzésen kívül célszerű néhány szabályt betartania.
620 15
A cikk megjelent a HASZON.hu oldalán is.
Írta: Kohl Zsuzsanna, ügyvezető
FrameWork Hungary Kft
 
PROFITOT BUKHATNAK EL A
GYÁRTÓK ÉS FORGALMAZÓK A KARÁCSONYI HAJTÁSBAN
 
Egy vevőnek sem kívánjuk, hogy visszavigye az ajándéknak szánt terméket, mégis vannak olyan hibák, amelyeket jobb nem elkövetni, hiszen ezek már utólag nem minden esetben, vagy csak körülményesen orvosolhatóak. Cége az ünnepek utáni napokat pedig reklamálókkal és papírmunkákkal kezdheti és meglehet, vevője legközelebb más üzletben fog majd vásárolni.
Ahhoz, hogy elkerülhesse a hibás termékek forgalomba kerülését, meg kell előzni a problémák kialakulását, melyre jól bevált lehetőségek vannak. A megrendelt termékek beérkezésekor a tételes, az értékbeli és minőségi (szemrevételezés) ellenőrzésen kívül célszerű az alábbi szabályokat betartania:
 
o A gyártónak fontos, hogy gyártás előtt meggyőződjön arról, milyen alkatrész, termékelem kerül beépítésre a termékébe.
o A kereskedő nemcsak az átvételkor, de még a gyártónál a csomagolás előtt elvégzett végellenőrzések eredményét bekérve is kiszűrheti a hibákat. Nem utolsó szempont, hogy a gyártó, milyen ellenőrzésekkel biztosítja a termék megfelelőségét, a termék tanúsított-e, vagy hogyan szabályozza az előállítást és szállítást? A kereskedő megteheti, hogy ellenőrző bizonylatot kér a gyártótól, különösen akkor, ha termékeivel rendszeresen problémák adódnak!
o A szállítónak a szerződésben meghatározott módon kell teljesítenie. Az ettől való eltérések (pl.: határidő vállalás) befolyásolják az üzletet.
o Ellenőrizni kell, hogy a szerződésben meghatározott minőségi kritériumoknak megfelel-e a termék. Amennyiben a szerződés erre nem tér ki, akkor a szállító felé történő esetleges reklamáció alól a partner kibúvót találhat.
o A kiegészítő szerviz lehetőség vagy egyéb megoldás rögzítése a szerződésben biztosítékot ad arra, hogy nem marad segítség nélkül, ha baj van.
o A hibás termékek megkülönböztetése biztosítja, hogy azok véletlenül se keveredjenek a hibátlan árukkal.
o Mindig érdemes alternatív ellátási forrásra gondolni, olyan szállítóra, aki kész segíteni a nehéz időkben.
 
A hibás termékek idő előtti kiszűrése egyrészt a költségek megtakarítása miatt fontos, másrészt pedig azért, mert a vevő a hibát nemcsak a gyártóhoz, hanem ahhoz az üzlethez is köti, ahol megvásárolta. Az igazi érték a vevő. Azonban az elégedetlen vevő kárt fog okozni, ha negatív reklámot kelt. A minőségügyi előírások ilyen módon is segítenek abban, hogy mindenkinek ünnep maradjon a Karácsony.
     
KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK
A KÖVETKEZŐ TÉMÁK IS ÉRDEKELHETIK
 
     
JÖVEDELMEZŐ LEHET AZ ÜGYFELEK ŐSZINTESÉGE IDŐ KELL, HOGY MEGTALÁLJUK AZ IGAZIT NE VESZÍTSÜK EL A KONTROLLT A KISZERVEZÉS MIATT
2014. Piac&Profit 2014. 05.01. Piac&Profit 2014. Piac&Profit