Publikációk

EGÉSZSÉGÜGYI MINŐSÉG

EGÉSZSÉGÜGYI MINŐSÉG
KÖTELEZŐ A BELSŐ MINŐSÉGÜGYI RENDSZER AZ ALAPELLÁTÁSBAN
 
 
 
 
 
 
Írta: Deák Zsófia, lektorálta: Kohl Zsuzsanna
FrameWork Hungary Kft.
620 21


A belső minőségügyi rendszer meglétét, mint követelményt, már 1997-ben megfogalmazta az egészségügyi törvény. Az erre vonatkozó rendeletet a 2012 során történt törvénymódosítás erősítette meg. Az ANTSZ, mint felügyeleti szerv hivatalosan 2013 utolsó napjától tart ellenőrzéseket.

Az egészségügyi betegellátást újabb kihívás elé állító szabályzó látszólag plusz feladatokat ad az alapellátást nyújtóknak. Az előírásnak eleget téve, sokan a szakmai körökben kidolgozott és közzétett, sablonszerű dokumentációt alkalmazzák, amely átmeneti megoldást jelent és  kizárólag kiindulópontként hasznosítható. A végleges megoldás ugyanis akkor mondható sikeresnek, ha a kiépített belső minőségügyi rendszer az adott szolgáltató ideális működésének egyedi lenyomata.

Az ideális működés személyre szabott. Egy Montessori és egy Waldorf iskola működési rendje is különböző. A sikeres működésnek a betegellátás területén sem csupán egy, szigorúan intézményesített módja elképzelhető. Az intézményre szolgáltatóra szabott belső minőségügyi rendszer kidolgozása természetesen időigényesebb, mint egy sablon automatikus átvétele.
A legnagyobb munkát azonban nemcsak a rendszer kidolgozása és a betegellátási folyamatok átgondolása, javítása jelenti, hanem a dokumentációban foglaltak következetes betartása is. Azt idő és energia, amit egy egyedi minőségügyi rendszer kialakítása jelent, az alkalmazhatóság könnyedségében térül meg. A megfelelő minőségügyi rendszer a szolgáltató működési gyakorlatával szinkronban határozza meg a továbbiakra érvényes előírásokat. A szabályozás így nem több, a hétköznapi munkavégzés folyamatainak tökéletesítésénél.

Nem kell kukába dobni az adott alapellátóra jellemző jól bevált módszereket, a sablonnak való kényszeres megfeleltetés érdekében. Különböző intézmények, eltérő módon szolgálják betegeiket. Nem bízhatunk benne, hogy pusztán egyetlen mindenkire érvényes minőségügyi rendszer, változtatások nélkül alkalmazható a más-más metodikát követő betegellátókra. Ha pedig hisszük, hogy a siker különböző utakon is elérhető, ne féljünk megtalálni a számunkra legjárhatóbbat.

A belső minőségügyi rendszer kialakítása segít megtalálni, térképen ábrázolni, mindenki számára transzparensen követhetővé tenni azt az irányt, mely mellett hitelesen állást tudunk foglalni. A betegellátás tiszteletreméltó ám felelősségteljes munka. Merjünk dolgozni folyamataink tökéletesítésén, hogy panaszok nélkül kapjuk meg a munkánknak járó tiszteletet és elismerést!

.

     
KAPCSOLÓDÓ TARTALMAK
A KÖVETKEZŐ TÉMÁK IS ÉRDEKELHETIK
 
     
620 40
SEGÍT AZ ISO 9001 AZ EGÉSZSÉGÜGYI INTÉZMÉNYEK PROBLÉMÁIN? IDŐ KELL, HOGY MEGTALÁLJUK AZ IGAZIT NE VESZÍTSÜK EL A KONTROLLT A KISZERVEZÉS MIATT
2011. Magyar Orvos folyóirat 2014. Piac&Profit 2014. Piac&Profit