A minőségügyi megközelítés a társadalom számos területén ér el sikereket. Ugyanakkor be kell látnunk, hogy az alkalmazott metódus nem kivétel nélkül minden esetben szerencsés. Az amatőr minőségügyi attitűd megbélyegezheti a teljes ágazatba vetett hitet, az intézkedések így gyakran válhatnak szkepticizmus, negatív kritika áldozatául.
A cikk megjelent a www.hirek.prim.hu oldalán
Az oktatás területén azonban nem csupán a negatív fogadtatással kell megküzdenie a minőségügy gyakorlatának, hanem a terület egységességének hiányával. Az egyéni és szervezeti, illetve társadalmi tanulási formák nagymértékben különbözhetnek, ezáltal nehezítve az egységes minőségügyi szabályozást. Függetlenül azonban a feladat nehézségétől, be kell ismernünk, hogy a minőségügynek a különböző oktatási formák fejlesztésében betöltött szerepe nélkülözhetetlen jelentőséggel bír. Egy szervezet életében az oktatás az az iránymutató tevékenység, mely a szervezetet érintő minden egyes célkitűzés biztosabb elérésében segít. Gyakorlatilag nincs olyan minőségügyi rendelkezés, mely oktatás nélkül sikerre vihető volna. Bármilyen komplexnek is tűnik tehát a feladat, hogy szervezetünk oktatásait szabályozott, minőségügyi rendszerrel támogatott formában valósítsuk meg, vállalnunk kell ezt a kihívást. Az oktatási rendszer működése, minden egyéb szabályozott működés alapja.
Minden szinten
Az oktatás szabályozásának több szinten kell megtörténnie a sikeresség érdekében. Be kell látnunk az egyéni és szervezeti tanulás szükségszerű különbözőségeit és azoknak megfelelően alkalmazni a csoportos és egyéni tanulási formákat. Az oktatás csak abban az esetben segítheti sikerre a minőségügyi rendszereink bevezetését, fenntartását és fejlesztését, ha mind az egyéni, csoportos és teljes szervezetet érintő oktatások szabályozott kereteken belül, ellenőrzötten folynak.
Eriksson Zsófia,
FrameWork Hungary Kft